Error message

  • Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in _menu_load_objects() (line 579 of /home/dacica/public_html/pensiunea/includes/menu.inc).
  • Warning: A non-numeric value encountered in _webform_render_number() (line 313 of /home/dacica/public_html/pensiunea/sites/all/modules/webform/components/number.inc).
  • Warning: A non-numeric value encountered in _webform_render_number() (line 313 of /home/dacica/public_html/pensiunea/sites/all/modules/webform/components/number.inc).
  • Warning: A non-numeric value encountered in _webform_render_number() (line 313 of /home/dacica/public_html/pensiunea/sites/all/modules/webform/components/number.inc).

Turnul Crivadiei

Imagine: 
Romanian
Turnul de la Crivadia este situat în apropiere de satul Crivadia, pe drumul spre comuna Băniţa în judeţul Hunedoara. Turnul a fost un punct de vamă în secolul al XVI-lea pe drumul care lega Transilvania de Oltenia prin pasul Vulcan. Comanditarul a fost voievodul Transilvanei, Petru Pereny (1526-1529). Se spune că acesta a fost construit la cererea nobililor din Ţara Haţegului, care s-au plâns de contrabanda dintre haţegani și olteni. Turnul supraveghea vechiul drum care lega Ţara Românească de Transilvania. Nu se ştie cât a fost de eficient, pentru că nici un document scris nu-i pomeneşte numele în anii următori.A fost construit din piatră de calcar extrasă din împrejurimi, iar zidurile sale ating încă pe alocuri o înălțime apreciabilă. Turnul este circular, cu diametrul de 13 m, iar la exterior este tencuit. Intrarea era situată în partea de nord, la 2 m înălţime de pământ şi pentru acces se folosea probabil o scară. În jumătatea de vest are 7 deschideri de tragere cu ambrazuri evazate spre interior, situate la o distanţă de aproximativ 1-1,5 m unul de altul, iar în cea de est este protejat natural datorită terenului accidentat, ceea ce a făcut inutilă practicarea în zid a unor deschideri de tragere suplimentare. În interior este posibil să fi avut cisternă, singura urmă vizibilă astăzi fiind o groapă. Era prevăzut şi cu un drum de strajă de lemn, astăzi dispărut, cu parapetul lat de 1 m şi înalt de 0,80 m.Turnuri asemănătoare se mai întâlnesc şi în pasul Turnu-Roşu.